Új mentőautó és lélegeztetőgép a Balatonnál

Két hónap alatt összegyűlt több balatoni étterem és szálloda jótékonysági akciójának köszönhetően 39 millió forint, amelyből egy új mentőautót és lélegeztetőgépet vásárolnak a tó körüli egészségügyi ellátás számára.

A járvány érzékennyé tette az embereket a jótékonysági akciók iránt. Ez az oka annak, hogy alig két hónap alatt sikerült összegyűjteni azt a 39 millió forintot, amely a balatoni  vízimentők szárazföldi erőinek támogatásához szükséges. A bevételből új mentőautót és lélegeztetőgépet vásárolnak.
 
Az akcióhoz  több balatoni étterem, szálloda is csatlakozott. Az utolsó nagyobb összegek egyikét a füredi Hotel Aura utalta át. A szálloda olyan vouchert készített, amelynek segítségével a vendégek is jótékonykodhatnak.
A szobák ára magában foglalta a mentőautók vásárlásához való hozzájárulást is, mondta Varga László, a Hotel Aura igazgatója.  A szakember szerint a karantén megváltoztatta az emberek jótékonysághoz való viszonyát, szívesen fizetnek egy kicsit többet a szolgáltatásokért, ha azzal kifejezhetik szolidaritásukat egy jó ügy iránt. Ennek köszönhető, hogy a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálata (VMSZ) számlájára 216.809 forintot utalt át már korábban a szálloda.
 
 
A Balatonon nem csak mentőautóra gyűjtöttek az utóbbi időben. A virushelyzet kialakulása előtt, a Balatoni Kör borárverést szervezett, amelynek bevételéből a veszprémi kórház gyermekosztályának vásároltak ágyneműket és a virushelyzet enyhítéséhez szükséges védőeszközöket. 
Hasonló akciót szerveztek a balatoni mesehős, Füred Kapitány megalkotói is. A fantázia világából érkezett kalóz játékokat vitt a kórházban fekvő gyerekeknek. A Lavender Tihany manufaktúra jóvoltából pedig, a megfeszített tempóban dolgozó, veszprémi és siófoki kórház nővérei is kaptak  ajándékot, olyan kozmetikumokat küldtek nekik, amelyek az otthoni pihenésüket is szolgálhatják. Mindezek azt bizonyítják, hogy most egy kicsit jótékonyabbá váltak az emberek. Reméljük, hogy ezt a szokásukat a vészhelyzet elmúltával is megőrzik. – tette hozzá Éskovács Péter, turisztikai kommunikációs tanácsadó.

Kövess minket a Facebookon is!

Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás