Kaspersky turisztikai startupokat segít

Turisztikai startupoknak szóló akcelerátorprogramot indított Eugene Kaspersky, a Kaspersky vállalat alapító-vezérigazgatója. A „KasperskyExploringRussia” elnevezésű programra bármely országból lehet nevezni.  

Eugene Kaspersky úttörő gondolkodású szakértő-vállalkozóként világhírnek örvend a kiberbiztonsági iparágban. De Eugene-nak van egy hobbija is, ami mostanra szinte az életstílusává vált: a szakember szenvedélyes utazó, valamint az érintetlen természet és a kalandturizmus elkötelezett híve. Eugene világszerte utazgat, de a legjobban szülőföldjét, Oroszországot szereti bebarangolni, és felfedezni annak rejtett gyöngyszemeit.

A startupok és az oroszországi belföldi turizmus támogatása érdekében Eugene Kaspersky online akcelerátorprogramot indít KasperskyExploringRussia néven.

A projekt legyen Oroszország-orientált, turisztikai vonatkozású – és okos! Lényegében ezeknek a követelményeknek kell a projektnek megfelelni ahhoz, hogy regisztrálható legyen a KasperskyExploringRussia programba. Még az sem szükséges, hogy a résztvevőknek teljesen működő vállalkozásuk legyen, az is elég, ha a projekt csak a kitaláló fejében létezik ötletként. Nincsenek továbbá földrajzi vagy nemzeti korlátozások sem: bármely országból jelentkezhetnek résztvevők.

Az akcelerátorprogram célja a legérdekesebb és legígéretesebb turisztikai projektek összegyűjtése, majd a kitalálóik segítése az ötleteik további megvalósításában. Végül is elsősorban az ilyen projekteknek és a mögöttük álló lelkesedésnek köszönhető, hogy Eugene beleszeretett az oroszországi utazgatásokba. Most itt az ideje, hogy ő is visszaadjon valamit azáltal, hogy segítséget nyújt a tervezett projektek valóra váltásában.

Az új online akcelerátorprogram kapcsán Eugene elmondta: „A koronavírus-világjárvány mindenki számára tragikus tapasztalat. Ugyanakkor óriási összefogást is hozott: az emberek elkezdtek segíteni egymásnak. Miközben tovább végezzük fő tevékenységünket – vagyis fenntartjuk a biztonságot a kibertérben –, úgy határoztunk, hogy segítséget nyújtunk a járvány által leginkább sújtott vállalatoknak is. Ezt oly módon tesszük, hogy lehetőséget adunk nekik a terveik valóra váltására és arra, hogy ezt az időszakot maximálisan a javukra fordíthassák. A csapatunk – és én magam is, személyesen – a média- és marketing eszközeinkkel nyújtunk segítséget ezekhez a projektekhez. Az akcelerátorprogramunk a befektetések vonzásában is segítséget kínál. A résztvevők lehetőséget kapnak arra, hogy bemutatkozzanak a releváns vállalatok, üzletemberek és pénzalapok képviselői előtt. Talán mondani sem kell, hogy a világjárvány teljesen átalakítja a turisztikai iparágat, de ez nem jelenti azt, hogy az emberek nem akarnak majd utazni és új helyeket felfedezni. Ebben a helyzetben pedig csak az tud nyerni, aki bölcsen használja ki ezt a válságidőszakot, és új megközelítésekkel és projektekkel tud megjelenni a piacon.”

A résztvevők négy kategóriában nevezhetnek:

●Technológiai projektek (startupok) a TravelTech területén

●Olyan projektek, amelyek hozzáférhetőbbé teszik az extrém vagy pihenési célú turizmust, és amelyek egyben népszerűsítik és létrehozzák a szükséges infrastruktúrát is (InfrastructureTrack)

●Üzleti projektek, amelyek társadalmilag jelentősek az utazás vagy a turizmus területén (SocialTech)

●Üzleti projektek, amelyek pozitív hatással vannak a fenntartható fejlődésre (Sustainability) 

A zsűri – amelyben a Kaspersky képviselői és vezető turisztikai szakértők mellett maga Eugene Kaspersky is ott ül majd – szűkített listát készít a legígéretesebb projektekből.

A döntősök lehetőséget kapnak arra, hogy online workshopok és előadások során gyarapítsák tudásukat. Az iparág vezető szakemberei megosztják tapasztalataikat, és elmagyarázzák, hogyan kell sikeres vállalkozást létrehozni. A döntőbe jutottak megtanulhatnak mindent, a pénzügyi terv elkészítésétől a marketing stratégia alkalmazásáig. A program során a döntősök nem csak a fődíjért versengenek, hanem befektetéseket is szerezhetnek. A projektek akár még az előadók érdeklődését is felkelthetik annyira, hogy hajlandóak legyenek támogatni őket. Az akcelerátorprogram emellett kommunikációs platformként is szolgál majd, ahol a fiatal vállalkozók fontos emberekkel léphetnek kapcsolatba.

A győzteseket maga Eugene Kaspersky hirdeti ki, és a díjakat is ő adja át. Az aranyérmes online oktatási támogatásban részesül közvetlenül a projektjéhez kapcsolódóan. A második helyezett PR- és marketing-támogatást kap a projektjéhez. A harmadik helyezettet az üzleti igényeinek megoldására testre szabott szoftver-előfizetéssel díjazzák.

A leginspirálóbb ötletek helyet kapnak Eugene Kaspersky és a turisztikai influenszerek közösségi média csatornáin a program teljes időtartama során, emellett PR-lehetőségeket is kapnak a turisztikai médiában.

Eugene Kaspersky reményei szerint a kezdeményezésnek köszönhetően a tehetséges vállalkozók új ismeretekre és készségekre tehetnek szert. Szeretné azt is, ha a program segítségével befektetőket találnának a projektjeik valóra váltásához, és ezzel végső soron hozzájárulnának a turizmus fellendítéséhez. Ezen túlmenően azt is reméli, hogy Oroszország új színben tüntetheti fel magát – mind a belföldi, mind a nemzetközi utazók előtt.

(forrás: doingGood)

Neked is van felajánlásod?

Életre hívtuk a doingGood mozgalmunkat, amely segítségével felületeket tudunk biztosítani a segítő szándékú felajánlásoknak.

Ha Ön felelős cégvezető, aki termékét, szolgáltatását ingyen tudja biztosítani a lakosság részére, legalább nagyvárosi, kerületi méretben, akkor vegye fel velünk a kapcsolatot, hogy hírt tudjunk adni róla.

felajanlas@doinggood.hu 

Kövess minket a Facebookon is!